Συνέντευξη με τον ζωγράφο Ανδρέα Φάιγκλ

Του ΕΚΤΟΡΑ Γ. ΧΟΡΤΗ
Γίνεται να μοιράζεσαι με έναν άγνωστο άνθρωπο μερικές από τις μεγαλύτερες αγάπες σου; Η απάντηση είναι, ναι. Με τον διακεκριμένο αυστριακό καλλιτέχνη Αντρέα Φάιγκλ (Andreas Feigl) μοιραζόμαστε την αγάπη για τη Λευκάδα και τα Χορτάτα, για το φυσικό και ανθρώπινο τοπίο της, για το διάβασμα και πολλά ακόμη.
Ο Ανδρέας Φάιγκλ (γεν. 1962) ζωγραφίζει και σκιτσάρει από παιδί με μεγάλο πάθος. Ήδη από τη δεκαετία του ‘70 κυκλοφορούν στην αγορά τα πρώτα του έργα. Ακολουθεί μια έντονη και ευρεία δραστηριότητά του με εκθέσεις στο εσωτερικό και στο εξωτερικό: στη Βιέννη, την Πράγα, το Σάλτσμπουργκ, το Μπολτσάνο, το Λέομπεν, το Ίνγκολσταντ, το Λιντς, το Μόναχο, το Κίτσμπουελ, το Ντουμπάι, κ.ά. Παράλληλα με τις σπουδές του, αξιοποιούσε τα ταξίδια του στο εξωτερικό, αναζητώντας συνεχώς νέες δημιουργικές δυνατότητες έκφρασης για την καλλιτεχνική του εξέλιξη. Κεραμικά σχέδια, μεγάλα γλυπτά από μέταλλο, πέτρα και ξύλο, ιδιαίτερες τεχνικές ανάμιξης μορφών σε πολύ διαφορετικές επιφάνειες, είναι τα άμεσα αποτελέσματα αυτής της εξέλιξης. Αναθέσεις εργασιών στο εξωτερικό και το εσωτερικό, εκτός από τα παραπάνω και στον τομέα της αρχιτεκτονικής τοπίου, καθώς και μια πολύχρονη δραστηριότητα μαθητείας στην δημιουργική διδασκαλία σε ένα ιδιωτικό σχολείο, σε εργαστήρια και σεμινάρια ζωγραφικής για παιδιά και ενήλικες, αλλά και ο σχεδιασμός και η διοργάνωση αμέτρητων πολιτιστικών εκδηλώσεων έχουν τη θέση τους στο χαρτοφυλάκιο του ως άνω καλλιτέχνη. Εργασίες σχεδίου, ιδίως στον τομέα των επίπλων, ιδέες γραφικών και, πρόσφατα, ο εξατομικευμένος σχεδιασμός σε παιδικές χαρές και χώρους στο πεδίο της εμπειρίας του, για μικρούς και μεγάλους, ολοκληρώνουν την πολυμέρεια στις πρόσφατες δραστηριότητές του. Ο Αντρέας μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα στην Αυστρία, τη Βαυαρία και τη Λευκάδα. Στη Λευκάδα αγόρασε ένα παραδοσιακό σπίτι (το σπίτι του αείμνηστου μπάρμπα Αντρέα του Χόρτη στα Χορτάτα), όπου απολαμβάνει μαζί με τη σύντροφό του την ηρεμία και τη γαλήνη, παρέα με τα πινέλα και τα χρώματα, ενώ μεγάλο μέρος του χρόνου του το καλοκαίρι το περνάει και στο οικόπεδό του στη Θεοτόκο Καλαμιτσίου. Ο καλλιτέχνης επέλεξε τα Χορτάτα, για να κάνει την πρώτη του έκθεση ζωγραφικής στην Ελλάδα, στην διάσημη παγκοσμίως ταβέρνα «Το αλώνι». Με αφορμή αυτή την έκθεση, ο Ανδρέας Φάιγκλ απλός, άμεσος και πηγαίος, με λόγο λιτό και περιεκτικό, μας μιλάει για τον εαυτό του, τη δουλειά του και τα καλλιτεχνικά του σχέδια. Απολαύστε τον.

Σε ποιο μέρος θέλετε να μένετε;
Ο στόχος μου είναι να μπορώ να μένω όπου θέλω, όπου αισθάνομαι καλά. Πιο συγκεκριμένα, μου αρέσει πάρα πολύ να μένω στην Ελλάδα. Με γοητεύει το φυσικό και το ανθρώπινο τοπίο (θάλασσα, άνθρωποι κτλ.). Πού και πού όμως θέλω να είμαι στην Αυστρία ή στη Βαυαρία.

Όταν βρίσκεστε στη Λευκάδα – στα Χορτάτα, ποιο είναι εκείνο το στοιχείο που σας αρέσει τόσο πολύ και σας γοητεύει, όπως λέτε;
Εκείνο που μου αρέσει και με κάνει πραγματικά ευτυχισμένο είναι η ησυχία που επικρατεί, η ηρεμία και η γαλήνη του τοπίου, που μου δίνει τη δυνατότητα να χαίρομαι περνώντας τις μέρες μου χωρίς τα μεγάλα προβλήματα, τους περισπασμούς και την ένταση που χαρακτηρίζουν συνήθως την καθημερινότητά μας. Με γεμίζει χαρά να ανασαίνω μαζί με τη γυναίκα μου τον αέρα της φύσης, τους παλμούς του βουνού και της θάλασσας, τους ήχους, τα χρώματα …

Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας ήρωες στην πραγματική ζωή;
Αυτό που λέμε ήρωας με τη συνήθη έννοια δεν μου λέει τίποτε. Δεν έχω και δεν χρειάζομαι άλλωστε τέτοιους ήρωες. Εκτιμώ μόνο τους μικρούς ήρωες της καθημερινής ζωής, που παλεύουν και μοχθούν, για να τα βγάλουν πέρα, κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες.

Ποια είναι η αγαπημένη σας απασχόληση, αυτή που κάνοντάς την νιώθετε ευτυχισμένος;
Δεν έχω μόνο μία αγαπημένη απασχόληση. Για μένα είναι ευτυχία αν μπορώ να κάνω κάθε μέρα ακριβώς τα πράγματα που θέλω. Για παράδειγμα, η ζωγραφική, το να πετάω με το παραπέντε μου, να μαγειρέψω, να πάμε βόλτα με το βαρκάκι μας η σύντροφός μου κι εγώ, να διαβάσω ένα καλό βιβλίο, όλα αυτά τα διαφορετικά «πρόσωπα» με γεμίζουν και με κάνουν να αισθάνομαι ευτυχισμένος.

Ποιος ή τι θα θέλατε να είσθε;
Είμαι ευχαριστημένος με αυτό που είμαι, με όλα τα λάθη και τα πλεονεκτήματα που έχω, γιατί δεν υπάρχει κάτι ή κάποιος που να είναι τέλειος. Για παράδειγμα, ο αετός μπορεί να πετάει καλύτερα από μένα, όμως δεν μπορεί να ζωγραφίζει. Είναι όμως πολύ δύσκολο να απαντήσω πρακτικά στο τι θα ήθελα να είμαι. Ίσως λίγο πιο πλούσιος;

Ποιο είναι το κύριο γνώρισμα του χαρακτήρα σας;
Ξέρω κι εγώ; Η αυτογνωσία είναι πολύ δύσκολη υπόθεση

Τι εκτιμάτε περισσότερο στους φίλους σας;
Την ειλικρίνεια, το χιούμορ και την αξιοπιστία

Το όνειρό σας για την ευτυχία;
Βρήκα την γυναίκα μου, γιατι είχαμε ακριβώς τα ίδια όνειρα για τη ζωή. Αυτό είναι η ουσία, γιατί έχουμε το παλιό σπίτι στα Χορτάτα τώρα και θέλουμε να μένουμε μερικούς μήνες καθε χρόνο εδώ στο χωριό και κάτω στον παράδεισό μας, στο δικό μας οικόπεδο στη παραλία Θεοτόκος. Κι εκείνο που ευχόμαστε είναι να ζήσουμε με ησυχία και κέφι, μαζί με τους ανθρώπους γύρω μας. Αυτά, εξάλλου, είναι τα ωραία πράγματα που μπορείς να βρεις εδώ στη Λευκάδα

Ποια θα ήταν για σας η απόλυτη δυστυχία;
Δεν θέλω ούτε να σκεφτώ τέτοια πράγματα

Το αγαπημένο σας χρώμα;
Δύσκολα θα ξεχώριζα κάποιο, γιατί αγαπάω σχεδόν όλα τα χρώματα!!!

Από τη λευκαδίτικη φύση, π.χ. από την πανίδα της, θα μπορούσατε να μας πείτε μια λεπτομέρεια που σας έχει κάνει ξεχωριστή εντύπωση;
Ίσως οι βαρβακίνες (είδος γερακιών) που έχουν τη φωλιά τους πάνω από τον παράδεισό μας. Πού και πού πετάμε μαζί πάνω από τη θάλασσα. Πολύ ωραίο!!!!

Με ποιο φυσικό δώρο θα θέλατε να είσθε προικισμένος;
Εκείνο που θα επιθυμούσα πιο πολύ είναι να έχω ψυχική ηρεμία, αταραξία, γιατί η ζωή φέρνει πολλά πράγματα που δεν μπορείς να τα αλλάξεις ούτε στο ελάχιστο

Ποιες ομοιότητες και ποιες διαφορές στο τοπίο και τους ανθρώπους εντοπίζετε, συγκρίνοντας την ιδιαίτερη πατρίδα σας με τη Λευκάδα;
Πολύ δύσκολο ερώτημα. Πρέπει να γράψω ένα βιβλίο για απάντηση.

Γιατί επιλέξατε τα Χορτάτα για την έκθεση ζωγραφικής στην Ελλάδα;
Ήταν μια ιδέα του Τεό Βουκελάτου και εγώ θεώρησα ότι είναι το σωστό μέρος, για να δείξω τι δουλειά ακριβώς κάνω.

Ποιος είναι ο τίτλος του πίνακα στο διαφημιστικό για την παραπάνω έκθεση στα Χορτάτα; Μπορείτε με δυο λόγια να τον σχολιάσετε;
Ο τίτλος είναι «ΒΡΟΧΗ ΣΤΗ ΘΕΟΤΟΚΟ». Έκανα αυτόν τον πίνακα, για να δείξω ότι μου αρέσει πάρα πολύ να μένω εκεί στο γιαλό και δεν πειράζει αν έχει ήλιο η βροχή, γιατί πάντα μπορείς να βρεις την ομορφιά.

Ποιες είναι οι εντυπώσεις σας από την έκθεση αυτή;
Ήταν η πρώτη έκθεσή μου στην Ελλάδα και όλα πήγαν πολύ καλά.
Φυσικά πρέπει να μαζέψω πείρα εδώ στο νησί. Αυτό θέλει χρόνο.

Ποιο ρόλο παίζουν τα Χορτάτα στις καλλιτεχνικές σας δραστηριότητες;
Οι αντικειμενικές συνθήκες είναι ευνοϊκές. Μου αρέσει πάρα πολύ να μένω εδώ στο χωριό και αυτή η ευεξία που αισθάνομαι είναι πλεονέκτημα για τη δουλειά μου.

Ποια είναι τα καλλιτεχνικά σας σχέδια;
Αυτό τον καιρό προετοιμάζω μερικές εκθέσεις στην Αυστρία, τη Γερμανία, τη Σουηδία και ίσως στην Ελβετία. Ειδικότερα στην Αυστρία κάνω μια μεγάλη και εξαιρετική Παιδική χαρά πάνω στα Αυστριακά βουνά. Ελπίζω, βέβαια, ότι θα μου δοθούν και εδώ ευκαιρίες για ανάλογες δουλειές και για εκθέσεις!

Σας ευχαριστώ πολύ.



Η έκθεση στο αίθριο της ταβέρνας "Το αλώνι" με φόντο το ηλιοβασίλεμα στη θάλασσα του Κομηλιού



"Βροχή στη Θεοτόκο ", Andreas Feigl.
«Τη θάλασσα τη θάλασσα, ποιος θα μπορέσει να την εξαντλήσει;»
Γ. Σεφέρης, Μυθιστόρημα, Κ (Ανδρομέδα)

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Καλώς ήρθατε!
Σας καλωσορίζουμε στην ανανεωμένη ιστοσελίδα μας!
Η ιστοσελίδα μας επανασχεδιάστηκε και ανανεώθηκε, είναι πιο σύγχρονη, πιο λειτουργική και πιο επικεντρωμένη στο να σας προσφέρει τις πληροφορίες που χρειάζεστε άμεσα και γρήγορα.
Για καλύτερη εμπειρία χρήσης αναβαθμίστε την εφαρμογή περιήγησης (Browser) που χρησιμοποιείτε
Ευχαριστούμε που μας επισκεφθήκατε!